fbpx

על מה אפשר ועל מה ממש לא כדאי להתפשר בעסקה של חייכם?

בשעה טובה הגיע הזמן לקנות בית ואתם מוצאים את עצמכם סוקרים לעומק את שוק הנדל”ן באזורכם. באבחת רגע הפכתם להיות מומחים לכיווני אוויר, הנדסה, עיצוב והכרת הסביבה ומהר מאד אתם עתידים לגלות שבכל עסקת נדל”ן יש יתרונות ויש חסרונות. בשאלה על אילו דברים כדאי או לא כדאי להתפשר אין כצפוי תשובה אחת, ובכך עוסקת הכתבה שלפניכם.

ארבעה או חמישה כיווני אוויר?
האקלים הישראלי לא משאיר מקום לשאלות. כיווני האוויר בדירה שתרכשו הם משתנה משמעותי שעשוי לשפר את איכות החיים שלכם וגם להביא לחיסכון משמעותי בחשמל. בשונה ממשתנים אחרים, כיווני האוויר של הבית הם עניין קבוע שלא ישתנה בעקבות שיפוץ כזה או אחר.

כלל האצבע אומר שדירה דרומית תהיה מוארת וחמימה יותר ולכן בימי החורף תהיה נעימה למדי ותצריך פחות חימום ולעומת זאת בקיץ היא תהיה חמה למדי ותחייב שעות רבות של מזגן. לעומת זאת דירה צפונית תקבל מעט שעות אור ושמש והיא תהיה חשוכה וקרירה יותר. המשמעות היא קיץ נעים וחורף קר שבו תיאלצו לחמם את הבית מרבית שעות היום.

דירות מערביות יספקו לכם שמש וחום משעות אחר הצהריים עד השקיעה ויביאו לכם בריזה נעימה בשעות הערב. דירות מזרחיות לעומת זאת יקבלו חום ושמש בשעות הבוקר עד השעות המוקדמות של אחר הצהריים.

כאמור, עסקת נדל”ן מחייבת פשרות ובכיווני אוויר נוכל להתפשר על בסיס האפשרויות הקיימות אם הדירה מוצאת חן בעינינו מאד ובתנאי שלא נבחר בחירה מנוגדת להעדפה שלנו. כך למשל בחירת דירה מערבית במקום דרומית ובחירה בדירה מזרחית במקום דירה צפונית יהוו פשרה סבירה. בדירה שבה יש שני כיווני אוויר הפשרה תהיה כמובן נוחה בהרבה.

מטבח- אי של יציבות בבית
איך שלא נסתכל על זה המטבח הוא הלב של הבית. במקרה שבחרתם לרכוש נכס והמטבח לא מוצא חן בעיניכם האפשרויות מרובות והחלפת מטבח יכולה להתחיל מ 15,000-20,000 ₪. בזכות הפתרונות הקיימים כיום בכל סוג של נכס מגדול ועד קטן ניתן להחליף מטבח בקלות ובמחירים נוחים למדי כך שאין סיבה לפסול נכס בגלל מטבח שלא מצא חן בעינינו.

חדרים- הגודל כן קובע?
נכון שקשה להתפשר בעסקה הכי חשובה שנעשה בימי חיינו, אבל צריך להיות הגיוניים. חדרים קטנים בבית עשויים לפנות מרחב גדול יותר למטבח ובסלון ואם נודה על האמת רוב היום אנחנו והילדים מבלים במרחבים הללו ולא בחדרים. עם חשיבה יצירתית ושימוש בפתרונות אחסון תוכלו להתגבר בקלות על מכשול החדרים הקטנים ובתנאי שהמטבח והסלון יהיו מרווחים.

כביש ליד הבית- זה טוב או רע?
דרכי תנועה מרכזיות הן דבר חשוב במיוחד אם גרים בשולי הערים או בפרברים. זה יקל על הניידות שלכם בין אם ברכב הפרטי ובין אם תנועו בתחבורה ציבורית. עם זאת, חשוב לתת את הדעת על שאלת הרעש וזיהום האוויר ומידת הפגיעה שלהם באיכות החיים שלכם.

כל בית צריך מרפסת שמש?
מרפסת היא בהחלט בונוס ומהווה מרחב למשחק, קריאה, יציאה לנשימה מחוץ לבית. לא מעט אנשים מנצלים את המרפסת לארוחות או לגידול עציצים ויש מי שמוותרים על השימוש בה. ככלל, אם אתם אוהבים לשבת במרחב הפתוח לא כדאי להתפשר על מרפסת, אבל אם מדובר בדירת החלומות שלכם ואין בה מרפסת ייתכן שכדאי להתפשר על כך.

אדם הוא תבנית נוף מגוריו
סביבה היא עניין חשוב מאד וכאן יש לשים לב לצרכים המשתנים של כל משפחה. כשיש ילדים קטנים בבית בוודאי נשים לב לגינות משחק, גני ילדים ובתי ספר ועבור אנשים מבוגרים דווקא תחנות אוטובוס נוחות, מרכזי קניות או מרכז רפואי קרוב יהוו יתרון. כך או כך חשוב לסקור את הסביבה ואת הצרכים שלכם בעת בחירת הדירה. בנוסף כדאי לברר מה התכניות העתידיות לגבי האזור מבחינת פיתוח.

הכל נראה חשוב בעסקאות נדל”ן אבל יש דברים שלא ישתנו לעולם כמו כיווני אוויר, סביבת המגורים או צירי התנועה העיקריים. סוגיות כמו גודל החדרים או מראה המטבח שניתן להתגבר עליהם או לשנות אותם יכולות להיות נתונות לפשרה. ככלל, ההמלצה היא לגלות גמישות ולבחון את הדירה לטווח הרחוק ולא רק בראייה עכשווית.

×
דילוג לתוכן