fbpx

רילוקיישן הוא לא פיקניק: כך תוודאו שיש לכם לאן לחזור

הגירה לצורכי עבודה יכולה להיות חוויה מרעננת, אבל לפני שיוצאים לחו”ל כדאי לוודא שיש מי שמטפל בדירה שלכם. המדריך שימנע מכם לחזור לפני הזמן

קיבלתם הצעת עבודה אטרקטיבית בחו”ל והחלטתם ללכת על זה. ארזתם את המשפחה, הכנתם את האישורים הדרושים כדי לעבוד במדינת היעד וההתרגשות בשיאה. השאלה הגדולה כעת היא מי יטפל בדירה שלכם בזמן היעדרותכם? החשבונות, זה ברור, לא יפסיקו להגיע, ומה יקרה במקרה של תקלה בבניין? ובכלל, האם בכוונתכם להשכיר את דירתכם לתקופת ההיעדרות?

רילוקיישן יכול להיות חוויה מרעננת, אבל רק אם מוודאים שהרכוש והנכסים שממתינים בארץ – יישמרו ויטופלו. פתרון יעיל ושקט הוא למצוא חברים שיתגוררו בדירה באופן זמני ויטפלו בה עבורכם. אלא שלא תמיד הפתרון הזה מאפשר לייצר תשואה מרבית בזמן שאתם חיים במדינה אחרת. ההמלצה הכי טובה היא לשכור חברה לניהול נכסים שמציעה פתרון כולל לדירה ומוודאת שהיא מטופלת ומנוהלת בקפדנות. במילים אחרות: יש למי להתקשר בזמן שאתם לא כאן.

מה כולל השירות שנותנת חברה לניהול הנכסים?

מערך השירותים שמציעה חברה לניהול נכסים הוא רחב וכולל בין היתר:
1.  בדיקה וחקר שוק אזורי להשגת מחיר השכירות המקסימלי
2. מציאת שוכרים מתאימים ובדיקת יכולות + ערבים ובטחונות לחוזה
3. טיפול בחוזה השכירות.
4. מעקב אחר תשלומי שכר הדירה והחשבונות
5. מעקב אחר מילוי תנאי החוזה
6. שמירה על תקינות הנכס
7. תיקונים וטיפול בבעיות/תקלות
8. קשר תקופתי עם וועד הבית ועידכון הבעלים בדברים מהותיים
9. התנהלות מלאה מול השוכרים
10. עדכונים ודוחות שוטפים
11. משלוח דו”חות רבעוניים של הוצאות והכנסות
.

מתרשמים, לפני שבוחרים

יש מספר דברים חשובים שיש לבדוק לפני שבוחרים חברה לניהול נכסים.

ניסיון: הדבר הראשון הוא הניסיון. חברה שיש לה ניסיון רב בתחום הנדל”ן ומנהלת קשרים מקצועיים עם אנשי מקצוע טובים ואמינים.

אמינות: תמיד חשוב לקבוע פגישת היכרות כדי להכיר מקרוב ולהתרשם מהאדם איתו אתם אמורים לעבוד. אם אין לכם זמן ונזכרתם ברגע האחרון, שלחו מכר או קרוב משפחה לפגישת ההתרשמות.

האותיות הקטנות: דרשו את החוזה להתרשמות ושימו לב להימצאות קנסות חבויים או מגבלות על סיום ההתקשרות. החברות המובילות בשוק מאפשרות ללקוחותיהן לסיים את ההתקשרות בהתראה של שבוע ימים ללא שום קנס או מגבלות כלשהן.

המלצות: בקשו מספר ממליצים מבין לקוחות החברה על מנת לברר על הזמינות, האמינות, השירות ויחסי האנוש.

מחיר: חשוב לזכור המחיר מורכב מכמה פרמטרים כמו מיקום הנכס, גיל הנכס, מצבו ועוד. נהוג לדרוש בין 8%-10% משכ”ד. כמו כן, החברות המובילות בשוק לא גובות עמלה בגין נכס שאינו מושכר.

×
דילוג לתוכן