fbpx

בדיקת שוכרים עבור בעלי נכסים

רכישת דירות והשכרתן היא השקעה שנחשבת לחכמה במיוחד ולהכנסה קבועה שכמעט ואין בה סיכונים. עם זאת, עבור בעלי דירות שבחרו להשכיר אותן ולהפוך אותן לנכס מניב, מציאת שוכרים אמינים היא מלאכה לא פשוטה בכלל. דיירים ששומרים על הנכס, משלמים בזמן והתקשורת עמם היא פשוטה ונעימה – מהווים “נכס” של ממש בפני עצמם. במיוחד לאור העובדה שישנם לא מעט שוכרי דירות שעלולים להתנהל באופן ההפוך לחלוטין. חברת האוסמנג’ר מציעה שירות של בדיקת שוכרים ומאפשרת לבעלי דירות להשקעה להיות רגועים ובטוחים. הן בנוגע להכנסה הקבועה שהדירה אמורה לייצר עבורם – והן בנוגע לשימור הנכס במצבו המיטבי.

מדוע בדיקת שוכרים היא חיונית כל כך?
ההתנהלות השוטפת בין בעלי דירה לבין השוכרים, חייבת לכלול את ההבנה כי מדובר בעסקת נדל”ן לכל דבר. ככזו, העסקה חייבת להתנהל על בסיס כלכלי ומכיוון שכך, החתימה על חוזה שתנאיו ברורים לגמרי לכל אחד מן הצדדים, היא הכרחית. העמידה בתנאי החוזה, היא למרבה הצער עניין שלא מובן מאליו עבור שוכרים מסוימים, אשר עלולים “לכופף את החוקים” מעת לעת. כמו לאחר בתשלומי שכר הדירה על אף שנקבע מועד קבוע לצורך העניין ובמקרים חמורים אף להזיק פיזית למבנה עצמו, או לציוד בתוך הנכס, השייך לבעלי הדירה. דבר שעלול להוריד את ערכו של הנכס בעתיד.

מה כוללת בדיקה של שוכרים וכיצד היא מתבצעת?
בדיקת שוכרים נועדה על מנת להקנות שקט ושלווה לבעלי הדירה שמשכירים את הנכס היקר שלהם. כאשר המטרה בעריכתה היא לבדוק כי השוכרים הפוטנציאליים אכן יעמדו בכל תנאי החוזה כראוי – ויכבדו את עצם קיומו של החוזה, על כל סעיפיו.

הבדיקה שנערכת על ידי חברת ניהול נכסים, נחלקת לכמה סעיפים שונים, שכל אחד מתייחס למאפיין מסוים של השוכרים הפוטנציאליים. מאפיין שקיומו הוא הכרחי, מבחינת בעלי הדירה, לצורך הסכמתם לחתום על חוזה עם אותם האנשים, לדוגמה:

1. בדיקת היכולת הכלכלית של השוכרים לעמוד בתשלומים ובזמן: החוזה להשכרת הדירה כולל הן את הסכום החודשי הקבוע, אותו אמורים השוכרים להעביר למשכירים – והן את המועד שבו חייבת להתבצע העברת הכספים, אם לא הוסכם על העברת צ’קים מראש. ניתן לבדוק האם קיימים חובות כספיים, חשבון מוגבל או בעיות פיננסיות אחרות, שעלולות לגרום לשוכרים שלא לעמוד בהתחייבויותיהם הכלכליות.

2. בדיקת האמינות והיציבות של השוכרים: ניתן ליצור קשר עם בעלי דירות קודמות שבהם התגוררו הדיירים הפוטנציאליים, כאשר המטרה היא לבחון באיזו אווירה הסתיים החוזה הקודם, דבר שיעיד על התקשורת מול המשכירים הקודמים – וגם לבדוק מהו האורך של תקופת ההשכרה הקודמת. שוכרים יציבים שהתגוררו באותה הדירה זמן רב והשכילו ליצור תקשורת נעימה ואווירה טובה עם בעלי הדירה עצמם, אף על פי שהחוזה הסתיים, הם שוכרים בעלי פוטנציאל גבוה להמשיך ולהפגין יציבות ויושרה גם בהמשך.

בדיקת שוכרים מתבצעות על ידי חברת האוסמנג’ר, שמסייעת לבעלי דירות המיועדות להשקעה למצוא שוכרים הגונים ויציבים.

×
דילוג לתוכן