fbpx

שוכרים דירה? אל תחסכו על ביטוח צד ג’

גם אם אתם לחוצים בכסף זה מסוג הדברים שאסור לחסוך עליהם. ביטוח צד ג’ הוא בשבילכם ועבורכם והוא אינו יקר

מאת: מיקי גליה | המאמר פורסם בוואלה! נדל”ן

ביטוח צד ג’ הוא ביטוח המכסה נזקי גוף ונזקי רכוש הנגרמים לצד שלישי בעקיפין או במישרין לדירה ששכרתם. צד ג’ הוא אדם שאינו צד להסכם הביטוח המתבצע בין שני צדדים – חברת הביטוח והמבוטח.על פי חוק השכירות ההוגנת שיצא ביולי 2017 בעל הנכס מחויב לבטח על חשבונו את הדירה בביטוח צד ג’ ולא השוכר. אולם, גם אם בעל הנכס רכש ביטוח צד ג’ לא בהכרח שאתם מכוסים. תדאגו להגן על עצמכם אחרת אתם עלולים למצוא עצמכם מתמודדים מול תביעות ענק של חברות הביטוח. למה אני מתכוון?במידה ויגרם נזק כלשהו לאדם או רכוש בדירה או מהדירה ששכרתם, חברת הביטוח של המשכיר רשאית לתבוע אתכם על הנזק ששולם בגין התביעה. זאת במידה והנזק נגרם מטעות או מחדל שלכם. קוראים לזה שיבוב.שיבוב הוא מצב ביטוחי שבו חברת הביטוח תובעת בשם המבוטח אצלה, את מי שגרם לדעתה לנזק. כך פועלות חברות הביטוח על מנת להחזיר לעצמן את הכסף ששילמו למבוטח.

שוכרי דירות חשופים במיוחד לתביעות שיבוב. במקרים שבהם חל נזק וחברת הביטוח שילמה למשכיר הנכס (בעל הנכס) שהוא גם בעל הפוליסה סכומים עבור נזקים כלשהם, היא תתבע את השוכרים על הנזק שלכאורה הם גרמו.

במידה והמשכיר עשה ביטוח צד ג’ תבקשו ממנו לרשום אתכם כבעלים נוספים לפוליסה או לחילופין להכניס לפוליסה סעיף של אי שיבוב כנגד השוכר עם שמכם שזה אומר ויתור על שיבוב כלפיכם. ברגע שאתם רשומים כבעלי הפוליסה בנוסף לבעלים, או שדאגתם שהמשכיר יכניס סעיף של אי שיבוב שימכם אתם מוגנים מפני תביעות מצד חברת הביטוח. הדבר אינו כרוך בתשלום נוסף לבעל הפוליסה ועד היום לא נתקלתי בבעל נכס שלא הסכים לזה.

במידה ובעל הנכס החליט שהוא לא עושה ביטוח צד ג’ תדאגו אתם לעשות זאת. עלות ביטוח כזה היא עד 100 שקלים לחודש.

ביטוח תכולה

במרבית חוזי השכירות מצוין שעל השוכר לעשות ביטוח תכולה. מניסיוני, מרבית השוכרים מתעלמים מסעיף זה. חשוב לדעת שבמידה והתכולה שלכם תיפגע בעקבות פיצוץ צינור מים בדירה או קצר חשמלי שלא באשמתכם אין באפשרותכם לתבוע את הבעלים על הנזק שנגרם לתכולה.

קיימים ביטוחים נוספים, כגון: ביטוח מבנה, צנרת, נזקי מים ואש, ביטוח לרעידת אדמה אך ביטוחים אלה מן הסתם חלים על המשכיר ולא עליכם.

עדיף כבר בזמן חתימת החוזה להכניס סעיף לגבי ביטוח הדירה ולפרט בו מי אחראי על כל סוג של ביטוח כמו גם על מי חלה ההשתתפות העצמית.

https://nadlan.walla.co.il/item/3175141

 

×
דילוג לתוכן