fbpx

ניהול נכסים ריקים

איך שומרים על נכס שעומד ריק ברוב ימות השנה?

בישראל יש, על-פי הערכות שונות, כמה עשרות אלפי דירות שעומדות ריקות לאורך רוב ימות השנה. למעשה יש מומחים הטוענים שמספר הנכסים האלה, המכונה גם “דירות רפאים”, מגיע לכ-150,000. ברוב המקרים הבעלים הם תושבי חוץ המחזיקים בארץ דירה שבה יוכלו להגיע אליה מספר פעמים בשנה.

על-מנת שאפשר יהיה להפיק מהדירה תועלת אמיתית, חשוב לתחזק אותה היטב. ללא טיפול קפדני בנכס, עלולים להיגרם נזקים חמורים. הדרך היעילה ביותר לשמור על הנכס ועל הערך שלו היא להיעזר בחברה לניהול נכסים, מן הסתם כזו בעלת ניסיון רב בתחום, ולא פחות חשוב – יושרה מלאה.

מהם הנזקים האפשריים לנכס ריק שלא מטופל היטב?

רשימת הנזקים האפשריים בנכס שלא מתגוררים בו ברוב ימות השנה ארוכה. החל מעובש – שמוביל לכתמים דוחים ומהווה מפגע תברואתי. עובש עלול להיווצר כתוצאה מרטיבות, ובפרט כשהנכס לא זוכה לאוורור מתאים.
בעיה נוספת היא חרקים שעלולים לנצל את העובדה שאין בני אדם בדירה, ו”להשתלט” עליה. כמו כן את רוב המערכות המודרניות חשוב להפעיל מעת לעת, משום שאחרת ברגע האמת, כשרוצים להשתמש בהן, הן עלולות שלא לפעול.
צמחיה שהתייבשה ומתה, סדקים ולכלוכים מסוגים שונים הן עוד בעיות שעלולות להופיע ודורשות טיפול הולם.

מה כולל השירות של חברת ניהול נכסים?

השירות של חברה לניהול נכסים עם ניסיון ויכולות מקצועיות רלוונטיות מתאפיין במודולריות, כלומר התאמה מדויקת לצרכים הספציפיים של בעלי כל נכס. כך למשל בבית פרטי עם בריכה יתבצעו פעולות שונות כדי לתחזק את הבריכה כהלכה, וכשיש גינה גדולה היא תזכה לטיפוח לאורך כל עונות השנה.

הבסיס הוא ביקור בדירה הריקה, כשאת התדירות קובע הבעלים שלה, בין השאר על סמך תדירות הביקורים שלו בארץ והשהות שלו בדירה. הטיפול השוטף כולל ניקיון מושקע, אוורור של הנכס, הפעלת מערכות חיוניות כגון חשמל, מים וכו’ כדי לוודא שהן תקינות, איתור בעיות כדי שאפשר יהיה להקדים תרופה למכה ולפתור אותן לפני שנגרם נזק וטיפול בכל תקלה שמתגלה.

לקראת הגעה לארץ ואכלוס הנכס לפרק זמן כזה או אחר תתבצע הכנה יסודית של הדירה כך שהשהות בה תהיה נעימה במיוחד. מרכיב נוסף בשירות ניהול נכסים ריקים הוא שמירה על קשר שוטף עם ועד הבית או חברת הניהול של בניין .

אמינות, מקצוענות ומקסימום זמינות

האיכויות הנדרשות מחברה לניהול נכסים הן אמינות, מקצוענות וזמינות גבוהה. כל זאת כדי להבטיח שהנכס יהיה תמיד מוכן, בכל נקודת זמן, לקראת הגעת הבעלים שלו לארץ.

×
דילוג לתוכן